Novinky


Plán není nic, plánování je všechno (DZT4)

11PRO

Plán není nic, plánování je všechno (DZT4)

11. 12. 2023 08:59 Kristina Kaplanová

Množství zajímavých debat provázelo čtvrtý modul kurzu s názvem „Plánování, strategie nákupu, řízení dodavatelského řetězce“ a opět bylo obohacující sledovat, jak na nákupní řemeslo pohlížejí ve firmách (Jan Hirsch, Blanco) a ve veřejném sektoru (Ondrej Kuruc, MZSR). Úvodem jsme se věnovali plánování, tvorbě plánu a k čemu nám má plán sloužit – kontrola, ukazatel směru, nástroj na stanovení cílů, vztah s dodavateli. Díky velmi trefným slidům a hláškám z filmu Sedm statečných jsme pochopili, že tento skvost filmové kinematografie je vlastně studnicí inspirativních námětů pro každého nákupčího, což přispívalo k výborné náladě v sále.


Číst více

Kvalitní data jsou základ pro category management (DNT3)

01PRO

Kvalitní data jsou základ pro category management (DNT3)

01. 12. 2023 14:02 Kristina Kaplanová

Třetí modul byl věnován category managementu a kmenovým datům, a modulem nás provedla opět skvělá dvojice Miloš Olejník a Zdeněk Pytlíček (GasNet CZ). Obě nosná témata se v průběhu modulu prolínala a jednoznačně se potvrdilo, že bez kvalitních dat je obtížné provádět category management. Dozvěděli jsme se o osmi základních cyklech category managementu, jak analyzovat údaje pomocí ABC analýzy, Kraljičovy matice, nákupní šachovnice A.T.Kearney a další.


Číst více

Od transakčního-operativního nákupu k jeho strategické roli

29LIS

Od transakčního-operativního nákupu k jeho strategické roli

29. 11. 2023 12:20 Kristina Kaplanová

Když přednáší Tomáš Veit (ASAHI) a Jiří Róžański (Penta Hospitals) často to vede k velkému zamyšlení o aktuální a nové roli nákupu. A jednoznačně platí, že nákup má prostor být proaktivnější a důležitým hráčem uvnitř jakékoliv firmy (a i instituce). Další z mnoho střípků z kurzu DIGITÁLNÍ NÁKUPNÍ TÝM, věříme, že se Vám video bude líbit jako nám.

Video k přehrání: ZDE



Počátky veřejného zadávání v podání Michala Garaje

19LIS

Počátky veřejného zadávání v podání Michala Garaje

19. 11. 2023 15:37 Kristina Kaplanová

Říká se, že znalost historie a historických milníků nám umožní pochopit souvislosti, které nám mohou pomoci do budoucna. A někdy je dobré nahlédnout zpět i odlehčenou formou. I o tom je DIGITÁLNÍ ZAKÁZKÁŘSKÝ TÝM.

Video k přehrání: ZDE



Bez plánu nákupu neexistuje strategický nákup (DNT2)

19LIS

Bez plánu nákupu neexistuje strategický nákup (DNT2)

19. 11. 2023 15:30 Kristina Kaplanová

Jak trefně poznamenal Miloš Olejník, „bez plánu nákupu neexistuje strategický nákup, bez plánování nemůže existovat category management“. Společně s Janem Hirschem (Blanco) nám na začátku druhého modulu vysvětlili, co je plán nákupu, jeho důležitost pro organizaci a nákupní oddělení, a co by měl být jeho nutným obsahem. Klíčovým prvkem je, aby plán nebyl pouze dokumentem „do šuplíku“, ale aby se používal minimálně k řízení vztahu s dodavateli, kontrole, směřování nákupu a byl nástrojem pro stanovení cílů.


Číst více

I veřejné nakupování je nakupování hodnoty za peníze (DZT3)

06LIS

I veřejné nakupování je nakupování hodnoty za peníze (DZT3)

06. 11. 2023 22:13 Kristina Kaplanová

V třetím modulu kurzu DZT jsme si jednoznačně potvrdili, že ekonomické myšlení k veřejnému zadávání jednoznačně patří. Michal Garaj (Mesto Bratislava) a Mojmír Florián (ÚOHS) nás na úvod seznámili s historickým vývojem obchodu, nákupu a institucionálního nákupu (a vzali jsme si to opravdu poctivě - od mamutů až po budoucnost s umělou inteligencí). Připomněli jsme si také, že první právní úprava zadávání veřejných zakázek v EU původně vznikla za účelem odstranění bariér vnitřního trhu a jasně směřovala k posílení vzájemného obchodu a ekonomických vazeb.


Číst více

Právní základy veřejného zadávání mají své kouzlo (DZT2)

30ŘÍJ

Právní základy veřejného zadávání mají své kouzlo (DZT2)

30. 10. 2023 16:47 Kristina Kaplanová

Druhý modul našeho kurzu byl věnován tématu "Právní základy veřejných zakázek". Díky Adéle Havlové a Ľubomírovi Kubičkovi (MVSR) bylo úžasné srovnávat, jak implementují a vysvětlují výchozí evropskou legislativu a přenášejí ji do každodenní praxe zakázkářů na české a slovenské straně. Aktuálním tématem je implementace eForms a The Public Procurement Data Space (PPDS), které si klade za cíl propojit všechny systémy, které pracují s daty ze zakázek, do jednotného evropského centra.


Číst více

Podzimní ptáčci

27ŘÍJ

Podzimní ptáčci

27. 10. 2023 15:54 Kristina Kaplanová

Krásný den všem, věřím, že se máte hezky a užíváte si barevný podzim :)

Minulý týden jsem byla v Sarajevu na konferenci o Digitalizaci nákupu a pravdou je, že srovnání občas může přinést poznání. Musím nás všechny pochválit, protože za posledních 19 let jsme společně ušli obdivuhodný kus cesty a ve vší skromnosti si myslím, že je co závidět. Komunita, úroveň nákupních znalostí a dovedností, je to neuvěřitelné.


Číst více

Proaktivní nákup může být impulzem rozvoje firmy (DNT1)

25ŘÍJ

Proaktivní nákup může být impulzem rozvoje firmy (DNT1)

25. 10. 2023 00:50 Kristina Kaplanová

V pátek třináctého jsme zahájili již třetí ročník kurzu DIGITÁLNÍ NÁKUPNÍ TÝM s tématem "Řízení nákupu a nákupní tým."

Atmosféra byla vynikající a čas letěl při poslechu Tomáše Veita (ASAHI) a Jiřího Róžańského (Penta Hospitals). Úvodní heslo "One size doesn't fit all" poukázalo na fakt, že každý nákup, nákupní tým a firma jsou jedinečné a různé. Nicméně je spojuje aktuální doba a možnosti, které se otevírají. Nákup má potenciál být proaktivním hráčem, který přináší nové impulzy pro rozvoj a růst firmy. To byla jedna z nosných myšlenek první části modulu. Nemohl chybět ani Model moderního nákupu 6 + 1P (Purpose, People, Proces, Physical tools, Projects/profit, Partnership + Planet) a koncept VUCA WORLD (Volatilita, Uncertainty, Complexity, Ambiguity), který se často používá k popisu dnešního světa.


Číst více

Lidé jsou a zůstávají klíčovým prvkem nákupu (DZT1)

16ŘÍJ

Lidé jsou a zůstávají klíčovým prvkem nákupu (DZT1)

16. 10. 2023 23:27 Kristina Kaplanová

Ve čtvrtek jsme úspěšně spustili premiérový ročník semestrálního kurzu Digitální zakázkářský tým v nových prostorách v centru Ostravy „Andělíčcích“ s prvním modulem kurzu: Řízení, měření a hodnocení týmu a možných rizik.

V první polovině modulu Marcela Turčanová (APUeN Akadémia) spolu s Tomášem Veitem (ASAHI) ukázali, jak moc klíčová je role nákupu pro instituci a její další rozvoj. Jaké jsou úlohy nákupu ve veřejném versus firemním nákupu a kde by měl mít nákup ve struktuře jednotlivé organizace své místo. Model moderního nákupu 6 + 1P (Purpose, People, Proces, Physical tools, Projects/profit, Partnership + Planet) nás pak provázel celým dnem.


Číst více

Back to Top
PROEBIZ pracuje s otevřenými cookies. Umožnují mu zpracovávat data, která jsou pro správný průběh a vyhodnocování nezbytná. O cookies a jejich nastavení se dozvíte VÍCE ZDE